Friluftsdag – check

Jag finner faktiskt inte ord för att beskriva hur nöjd jag är över att jag genomförde friluftsdagen. Jag och Sussi tog oss över hela isvägen, om än med lite lite fusk, helt oskadda med undantag för våra kritvita ansikten. Det var -24 grader, tog en bild genom fönstret som finns att se nedan, den ser dock aningen för harmonisk ut. Här ute på vischan så blåser det ju faktiskt oerhört sällan till skillnad från Luleås storstadsbetong som dessutom räknas in till en av världens mest felbyggda städer. Det blåste något så förskräckligt ute på isen vill jag lova.
Bilderna jag lägger upp nu är utdrag från min hemkomst som inleddes med sju deciliter te och väldigt mysiga kläder för att sedan avslutas med fantasier om turkosblåa hav och varmare breddgrader.

Lämna en kommentar

Under Uncategorized

Lämna en kommentar