Om att drömma

Sitter nyvaaken och morgonrufsig med tillfällig ångest för att jag vaknade av klockan. Trodde inte att jag skulle sova så mycket, att jag skulle hinna med lite saker innan det är dags att bege sig in till stan.

Drömde två riktigt sjuka drömmar inatt, ni vet… sådana drömmar som man verkligen intalar sig själv sker på riktigt så när man vaknar tror man att hela livet har fått en twist?
Två sådana stod alltså på menyn för nattens underhållning. En gjorde att jag vaknade upp och var fast övertygad om att Christoffer låg bredvid mig och i den andra hade jag en oönskad (som i drömmen var önskad) tonårsgraviditet. Båda gav mig en oerhörd ångest så nu grämer det verkligen i magen.
Drömmer väldigt sällan, men när jag drömmer så är det antingen verklighetsbaserat eller ångestladdat. Finns som inget riktigt mellanting.

Lämna en kommentar

Under Uncategorized

Lämna en kommentar